söndag 18 juli 2021

Köpa valp

Hur går valpköp till? 

Kontakta mig via mejl för intresseanmälan (se vänster kolumn för kontaktuppgift) med en presentation om hur du/din familjesituation ser ut mm. Skriv även vad ni söker för typ av hund. Jag svarar så fort jag kan och återkopplar på mejlet. Du/ni ställer upp på intresselista och får löpande information när valparna är födda. Därefter blir du/ni eventuellt erbjudna att få tinga en valp, allt enligt SKK köpekontrakt. 



När du köper valp från oss är de sociala/miljlötränade och uppfödda med kärlek men också:

  • Veterinärbesiktade (intyg medföljer och är ej äldre än 7 dagar) och chippade
  • Avmaskade
  • Doldafelförsäkrade i Agria
  • Registrerade i SKK och registreringsbevis medföljer
  • Badade och klippta klor 
Utöver det får du med dig ett valppaket med storlekar som valparna äter och snuttefilt med "hemmadoft". Valparna är uppvuxna med barn i hemmiljö och med annan hund. Som uppfödare får du mitt stöd och hjälp så länge det behövs, utställning och tävling är inte krav men mycket roligt för att intressera finns och då får jag gärna dela med mig av hur det går till oss, men i grund och botten är det härliga familjehundar som utlovas. 

Roskullen på grönbete